Koronavirukseen liittyvät toimintaohjeet vastaanotollamme

On tärkeää huolehtia myös suun terveydestä poikkeusaikana. Olemme auki normaalisti ja noudatamme voimassaolevia viranomaismääräyksiä: voit tulla vastaanotollemme turvallisin mielin.

Sosiaali- ja Terveysministeriön ohje, päivitetty 2.9.2020: yli 70-vuotiaat ja riskiryhmiin kuuluvat voivat tulla nyt vastaanotollemme. Olemme tehneet teille eritysjärjestelyitä.

Seuraava ohje koskee kaikkia asiakasryhmiä

1. Onko sinulla edes lieviä hengitystieinfektion oireita, kuten nuhaa, yskää, kurkkukipua, lihassärkyä tai kuumetta? Lepää ja sairasta rauhassa kotona, kunnes oireet loppuvat ja takana on yksi oireeton päivä
  2. Oletko ollut 14 vrk:n sisällä riskimaissa tai oletko tällä hetkellä karanteenissa?
  3. Oletko ollut tekemisissä henkilön kanssa, joka on ollut riskimaissa tai on tällä hetkellä karanteenissa?

Siirräthän aikasi puhelimitse soittamalla numeroon 06 357 8640 , jos olet epävarma tai vastasit kyllä johonkin edellä mainituista kohdista.

Toimintaohjeet asiakkaillemme

Suojaa suusi ja nenäsi kertakäyttönenäliinalla, kun yskit tai aivastat. Laita käytetty nenäliina välittömästi roskiin. Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta puserosi hihan yläosaan, älä käsiisi.

Pese käsiäsi usein haalealla vedellä ja saippualla.

Tulethan odotustilaan vain hieman ennen aikaasi, näin vältämme ylimääräiset kontaktit.

Noudata näitä ohjeita tullessasi vastaanotollemme. Vastaanotollamme on käytettävissä käsihuuhdetta ja kertakäyttöisiä nenäliinoja sekä WC-tilassa käsienpesumahdollisuus.

Informointi hygieniatoimista vastaanotollamme (Päivitetty 2.9.2020)

• Olemme lisänneet vastaanoton odotustilassa istuimien etäisyyksiä toisistaan turvavälisuosituksen mukaiseksi.
  • Olemme ottaneet odotustilasta kaikki lehdet ja irtotavarat pois
  • Odotustilassa on saatavissa käsidesiä tullessa (sisäpuolella porrashuoneen ovea) ja lähdettäessä (ulkopuolella porrashuoneen ovea).
  • Odotustilassa on saatavilla myös kertakäyttöisiä paperipyyhkeitä yskimistä, niistämistä tai aivastamista varten.
  • Joka potilaan välissä suoritamme välisiivouksen kaikilta pinnoilta, kuten näppäimistöiltä, käsinojilta sekä oven kahvoista.
  • Jokaisessa muistutusviestissä, jonka lähetämme, on lista kysymyksiä liittyen riskiisi tuoda koronatartunta vastaanotolle. Odotustilassa sinun tulee myös vastata lomakkeelle mahdolliseen koronavirusaltistukseen liittyviin kysymyksiin. Vastattuasi myöntävästi yhteenkin kysymykseen, siirrämme aikasi, kunnes hoito on turvallista. Akuuttitilanteissa, joissa koronatartunaepäily/altistus on mahdollinen, hoito tapahtuu terveyskeskuksen hoitolassa.
  • Vastaanottohuoneessa hammaslääkäri ja hoitaja ovat lisänneet pukeutumisella suojautumistaan ja potilasturvallisuutta. Henkilökuntamme arvioi myös omaa terveyttään päivittäin.
  • Viruksen leviämismahdollisuutta on huomattavasti vähennetty erilaisilla muutoksilla normaaleihin hoitokäytäntöihin muun muassa THL:n ohjeen mukaisesti (purskuttelun käyttöönottaminen,  käytännöt poraamisessa ja hammaskivenpoistossa)

Edellämainituilla toimilla mahdollistamme terveiden henkilöiden hoidon normaalisti ja turvallisesti sekä ehkäisemme koronaviruksen leviämisen hammashoitolassamme.

Meille voit tulla turvallisin mielin.

Tervetuloa!